tisdag 9 oktober 2007

Jag vill förtydliga att- Substitutionsbehandlingen är Bra, men!

Vad jag vill säga med mina fallbeskrivningar är att formerna substitutionsbehandling ges under i många fall är katastrofal! Det finns ingen större vits för mig eller andra för den delen att "bara" skriva om dom det går bra för.
Hela grundidén med Svenska Brukarföreningen är att de, vi som har lätt att klara av de höga krav som samhället ställer på oss, och som oftast bygger på moral är solidariska med de av oss som har svårigheter. Det oavsett problemen vi anses ha är av medicinska eller av andra skäl.
Vi alla, vet redan om att Metadon och Buprenorfine räddar liv och är den bästa formen av "harm reduction" som finns, det behöver vi inte diskutera
Vi måste alltid avslöja avarter och felbehandlingar inom all form av sjukvård oavsett vilken diagnos den behandlar. Det är faktiskt det bäst sättet för oss brukare att framföra brukarperspektivet på, det oavsett behandlingsklinikerna gillar det eller ej.
Tillsammans kan vi förändra.......

1 kommentar:

  1. Har själv ingen substitutionsbehandling än, men kanske får om Gud, soc och en av någon annan utsedd,för mig okänd läkare så vill. Du, o alla andra som kämpar för att vi opiatberoende ska behandlas som folk o inte som intelligensbefriade lallare gör ett Skitbra Arbete. Keep up the good spirit. Bra Blogg! J-A.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.